Nový turistický rok sa začal, avšak súčasná situácia nefandí spoločnej turistike. +++ Buďte ešte trpezliví, veríme, že sa to dostane v dohľadnej dobe do normálu. +++ Ani my sa nevieme dočkať, kedy vám ponúkneme zaujímavé destinácie na spoločnú turistiku. +++ A hlavne zostaňte zdraví!

Najbližšie akcie

Účasť

28 cykloturistov

Počasie

V soboru cestou z domu do Ledníc nám pršalo. Po príchode sa počasie umúdrilo. Doobeda dokonca svietilo slniečko. Poobede to už bolo pod mrakom, našťastie to vydržalo do konca sobotnej cykloturistiky.

V nedeľu to bolo polojasno s vetrom (občas sme bojovali), ale výhľady boli veľmi pekné.

Ako sme sa mali

Skoré ranné vstávanie a odchod zo Svederníka po 5 hod sa jednoznačne vyplatil. Cykloturistickú sobotu sme začali od autokempu pri Ledniciach. Najskôr sme si obzreli krásne záhrady pri Lednickom zámku, zámok samotný a potom nasledoval minaret v Lednických záhradách - úžasné výhľady zo 60 metrovej veže. Pokračovali sme popri rieke Dyje (s adrenalínovou vsuvkou - niekoľko bicyklov bolo prenesených cez ostnatý drôt, kým sa nenašla jednoduchšia cesta) až k Jánovmu hradu (to začala prvá koštovka). Potom sme to strihli cez Lednice k miestnym rybníkom, kde sme postupne obchádzali miestne zaujímavé stavby (Rybí, Hraničný zámoček). Nasledovala obec Hlohovec a po nej zjazdík do Valtíc. Tu sme sa posilnili a pokochali miestnou architektúrou, lovili peniaze vo fontáne pre miestnych bezdomovcov (veď pomáhať si treba). Potom sme obrátili tátošov a pomedzi polia a lesy objavovali ďalšie architektonické zaujímavosti až do kempu. Za prvý deň sme prebicyklovali 32 km.

Večer sa niesol v duchu dopĺňania vypotených tekutín a koštovania lepšieho, či horšieho vínka.

V nedeľu ráno sme pedále rozkrútili smer Lednice a pokračovali okolo Dyje a pomedzi polia do obce Rakvice. Tam nás čakal jediný kopec víkendovej cykloturistiky cez vinice až ku rozhľadni na Pritluckej hore (293 mnm). Počas zdolávania výškových metrov sme neodolali okoštovať bohaté a sladučké hroznové strapce (našťastie nikto nestrážil so strelnou zbraňou). Z rozhľadne výhľady nemali chybu, čomu pomohlo i počasie. Po zjazde do Zaječí nasledoval zaslúžený obed - v reštaurácii zjavne neočakávali takú skupinu - tak sme si počkali viac ako by bolo zdravé. Zo Zaječí nás čakal zjazd v proti vetre (deti mali čo robiť). Potom to už bola pohoda. Zastavili sme sa v obci Bulhary - vo vinárstve nad sklepy bola povinná koštovka. Zvyšok trasy lemovala nádherná príroda, či už pôvodná, alebo umelo vytvorená - bolo sa čím kochať. Celkovo sme prešli 33 km. V neskorých poobedných hodinách sme dvojkolesových tátošov zbalili a hajde domov plní krásnych zážitkov.

Klikni sem pre viac fotiek vo vyššej kvalite z cyklotúry

Video

Nie je.

Mapa

1. deň cykloturistiky (32 km) - 05.09.2015: Lednice - Lednický zámek - Janúv hrad - Ledenické rybníky - Valtice - Lednice - Lednice

Vytlačiť

2. deň cykloturistiky (33 km) - 06.09.2015: Lednice - Zaječí - Bulhary - Lednice